Epte

Wat is Epte?

Echogeleide Percutane Electrolyse Therapie is een minimaal invasieve, innovatieve techniek en kan worden ingezet voor de behandeling van chronische peesklachten. Onder geleide van echografie wordt op de plaats van de ontsteking een dunne naald ingebracht. Deze naald zal stroom geleiden precies in het aangedane gebied.

Percutane Electrolyse Therapie is bewezen effectief bij het bevorderen van de lokale celstofwisseling. EPTE bevorderd het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is! Bij de therapie wordt alleen het te behandelen weefsel “geraakt”. U ervaart enkel lokaal een licht onaangenaam gevoel.

Stippen achtergrond foto
epte
Stippen achtergrond foto
Praktijk Beukenrode Vierkant

Bij welke indicaties is EPTE effectief?

Percutane Electrolyse Therapie is zeer effectief bij ontstoken of chronisch ontstoken pezen. Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en dagelijks leven. Wanneer een ontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe” en fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. Percutane Electrolyse Therapie tracht dit proces om te keren door het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie te herstellen.

Behandel indicaties binnen onze praktijk zijn:

• Schouderpees / Supraspinatuspees klachten
  • Kniepees / Patellapees klachten