Ervaar je specifieke klachten?

Specifieke klachten zoals

Chronische pijn

Indien pijnklachten meer dan 3 maanden aanwezig zijn spreekt men al van chronische pijn. Pijn kan bestaan zonder dat hierbij een aanwijsbare medische verklaring voor kan worden gegeven, hetgeen we vaker zien bij chronische pijn.

Lees meer over chronische pijn

Enkel

Pijn aan de enkel ontstaat over het algemeen door zwikken (inversietrauma). Er is dan vaak sprake van pijn, zwelling en warmte, soms in combinatie met instabiliteit van het gewricht. Wanneer hervat je sport, draag je wel of geen brace en blijft je enkel nu instabiel? Blijf niet met dit soort vragen zitten. Wij helpen je graag terug naar het veld!

Lees meer over enkels

Hand en pols

Klachten in de hand en pols zien we vooral na een val, trauma of na overbelasting. Het polsgewricht is een complex gewricht met twee rijen hardwortelbeentjes die vervolgens worden gestabiliseerd door kapsel en banden.

Lees meer over hand en pols

Heup en bekken

Klachten in de heup en het bekken kunnen een lokale oorsprong hebben (in de heup en/of het bekken), maar het kan ook zo zijn dat deze klachten een gevolg zijn van uitstraling uit een hoger gelegen zone, meestal de lage rug.

Lees meer over heup en bekken

Knie

Knieklachten is één van de meest voorkomende sportblessures en kan geleidelijk (door overbelasting) of acuut ontstaan. Kniepijn die geleidelijk ontstaat wordt vaak gezien bij sporten als hardlopen, racefietsen en/of mountainbiken.

Lees meer over knieën

Nek

Het ontstaan en onderhouden van nekklachten komt vaak voort uit verschillende factoren. Vaak zien we dat een deel van de klachten bestaan op basis van een hoge spierspanning en/of een bewegingsbeperking.

Lees meer over de nek

Schouder

Schouderklachten zien we naar verhouding meer bij de bovenhandse sporter. Ook hier kunnen de klachten geleidelijk of traumatisch ontstaan. Problemen in het schouder gewricht geven naast lokale pijn vaak uitstralingspijn naar de arm en hand.

Lees meer over schouders

Rug

Rugklachten ontstaan op verschillende manieren en meestal dragen er meerdere factoren aan bij. Vaak zien we dat een deel van de klachten bestaat op basis van een hoge spierspanning en/of een bewegingsbeperking.

Lees meer over de rug

Hoofdpijn

Hoofdpijn komt vaak voor. Bij patiënten in de huisartsenpraktijk die klagen over hoofdpijn wordt 11% gediagnosticeerd met spanningshoofdpijn (bij 22% wordt ‘hoofdpijn zonder bekende oorzaak’ als diagnose gesteld).

Lees meer over hoofdpijn

Elleboog

Net als bij de knie zien we ook hier klachten die geleidelijk ontstaan, maar een acuut trauma kan ook de veroorzaker zijn. De meeste klachten die door een fysiotherapeut of huisarts worden gezien zijn geleidelijk ontstaan; denk hierbij aan de tennis- en de golferselleboog.

Lees meer over de elleboog

Kom langs in onze praktijk