Veelgestelde vragen

Afspraak

Hoe maak ik een eerste afspraak?

Een afspraak kan gemaakt worden via de afspraken functie op de website, telefonisch (0343-238100) of door jouw naam en telefoonnummer achter te laten op [email protected] met het verzoek een afspraak te maken.

Wat moet ik meenemen naar de fysiotherapie?

Graag een handdoek meenemen naar de afspraak.

Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen of afzeggen?

Afzeggen of verplaatsen van de afspraak kan via de afspraakfunctie op de website, telefonische of per email: [email protected]

Heb ik een verwijzing nodig van een arts?

Een verwijzing van een arts is niet nodig om de zorg vergoed te krijgen, tenzij het gaat om het aanmaken van een chronische indicatie, zoals na een operatie het geval is. Dan dient er een verwijzing aanwezig te zijn waarop duidelijk staat vermeld welke behandeling heeft plaatsgevonden.

Hoe lang duurt een behandeling?

Een intake, onderzoek en het opstellen van de behandeldoelstelling duurt 45 minuten. Voor een behandeling wordt rekening gehouden met 30 minuten.

Dit is een overzicht van de meestgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur een mail naar [email protected]

Neem contact op

Tarieven en verzekeringen

Worden er kosten in rekening gebracht als ik de afspraak afzeg?

Indien de afspraak minimaal 24 uur van de voren wordt afgemeld zijn hier geen kosten aan verbonden. Ditzelfde geldt uiteraard indien je ziek bent op de dag van de afspraak.

Wordt mijn behandeling vergoed door de verzekering?

Indien je binnen jouw zorgverzekering een aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie, dan zullen wij de behandelingen direct declareren bij jouw zorgverzekeraar. Het aantal behandelingen dat je vergoed krijgt, hangt af van het (aanvullende) pakket dat je hebt afgesloten.

Wanneer wordt mijn behandeling vergoed vanuit basisverzekering?

Behandelingen worden vergoed vanuit de basisverzekering indien ze voorkomen op een specifieke lijst (lijst Borst) met (chronische) aandoeningen. Dit betekent dat vanaf behandeling 21, tot een jaar vanaf start-indicatie, bijvoorbeeld na een operatie, de behandeling vergoed wordt uit de ‘’basiszorg’’. De patiënt is zelf verantwoordelijk voor de eerste 20 behandelingen die mogelijk uit het aanvullende pakket kunnen worden gehaald.

Praktische vragen

Is de praktijk te bereiken met de auto en of openbaar vervoer?

Zowel met de auto, fiets als met OV zijn wij goed te bereiken. Lijn 50 en 56, halte Beukenlaan. Op het kaartje op de contactpagina zie je waar je ons kunt vinden op het terrein.

Kom langs in onze praktijk

Maak een afspraak